Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, Ebookers și Trivago vor implementa schimbări majore în vederea stopării tacticilor înșelătoare de vânzări și a taxelor ascunse, dupa o investigație a Autorității pentru Concurență și Piață (Competition and Markets Authority), a anunțat Sky News.
Ancheta a survenit în urma numeroaselor sesizări legate de taxele ascunse, reducerile înșelătoare și tacticile prin care clienții erau presați să cumpere cât mai repede.
Toate acestea nu îi ajutau pe clienți să găsească cea mai bună ofertă, nu le arătau întotdeauna costul real și îi induceau în eroare cu privire la popularitatea unității de cazare de care aceștia erau interesați.
Site-urile de rezervări online vor trebui, de acum încolo, să fie mai transparente în ceea ce privește afișarea rezultatelor la căutări și să specifice dacă o unitate de cazare este afișată prioritar pentru că plătește comisioane mai mari.
De asemenea, vor fi obligate să afișeze numărul real al persoanelor care se uită la o ofertă și să specifice dacă acestea sunt interesate de aceleași date ca cele căutate de un utilizator.
Site-urile nu vor mai afișa nici reduceri înșelătoare sau care să îi inducă în eroare pe clienți, precum comparația prețului unui apartament de lux cu cel al unei camere duble.
În plus, site-urile trebuie să afișeze toate taxele impuse clienților, inclusiv cele ascunse sau tarifele suplimentare percepute de unitățile de cazare.
Toate aceste schimbări trebuie implementate până la 1 septembrie 2019, când modificările vor fi verificate de către Autoritatea de Concurență și Piață.