Consiliul Concurenței a lansat monitorul preţurilor la produsele alimentare

Consiliul Concurenței a lansat, marți, platforma „Monitorul prețurilor la alimente”, care permite compararea a peste 30.000 de produse din 1.700 de magazine din întreaga țară, parte a marilor rețele. Instituția va monitoriza prețurile, iar Institutul Național de Statistică va folosi informațiile pentru a calcula inflația.
Prin intermediul platformei, consumatorii pot identifica atât magazinele disponibile în zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziţioneze, precum şi preţurile practicate de acestea. Astfel, consumatorii fac o alegere motivată între ofertele mai multor magazine, fapt ce contribuie la amplificarea concurenţei pe piaţa de retail alimentar. Până în acest moment, lanţurile de magazine care participă la proiect sunt Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora şi Auchan.

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat marţi că se aşteaptă la un număr mare de utilizatori în primele zile, cum s-a întâmplat şi la lansarea Monitorului preţurilor carburanţilor.

Platforma funcţionează tehnic bine, dar ea e desenată, gândită pentru un anumit număr de utilizatori. Se prea poate ca în primele zile interesul să fie atât de mare încât să depăşim acest număr şi uneori pot să apară întârzieri. Experienţa de la comparatorul pentru combustibili ne-a arătat că soluţia tehnică e bună, produsul e fiabil. Sunt convins că pe termen mediu lucrurile vor merge bine”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, într-o conferinţă de presă.

Monitorul preţurilor produselor alimentare reprezintă varianta actualizată a proiectului pilot, lansat în 2016, accesibil doar în regiunea Bucureşti-Ilfov, care afişa preţurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea erau disponibile două preţuri de produs individual: cel mai ieftin şi cel mai bine vândut).

În forma actuală, Monitorul preţurilor produselor alimentarepoate fi accesat la nivelul întregii ţări de pe mobil, tabletă sau PC şi afişează informaţii despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine.

Aplicaţia pentru mobil poate fi descărcată din Google Play sau App Store, iar platforma web poate fi accesată la adresa www.monitorulpreturilor.info.

Proiectul are o valoare totală de 1,42 milioane lei, fără TVA (305.880 euro) şi este finanţat integral de la bugetul de stat.

Fii social. Împărtășește știrile bune cu prietenii tăi!