Samsarii de mașini găsesc întotdeauna metode ingenioase de a face bani sau apelează la metode vechi, deja confirmate, determinați fiind de creșterea cererii de mașini second-hand. După valul de mașini rulate cu sute de mii de kilometri sau mașini cu daune majore dar cu kilometri puțini, în 2018 au fost aduse în țară și sute de mașini furate din Europa de Vest.
Anul trecut au fost descoperite de către polițiștii de frontieră aproximativ 250 de autovehicule care figurau ca furate în afara granițelor țării sau căutate de autorități. Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2017, când au fost depistate sub 150 de autovehicule, în 2018 s-a constatat o creștere de peste 70%. Nu au fost doar autoturisme, ci și microbuze, motociclete, camioane și remorci, conform wall-street.ro.
Pe lângă mașinile furate din străinătate și descoperite la frontieră, mai sunt și autovehicule furate pe care hoții reușesc să le aducă în țară înainte de a fi declarate către autoritățile din afară, deci numărul acestora este chiar mai mare. Astfel de cazuri apar destul de des în România iar în cele mai frecvente situații maținile aduse sunt din Italia.
“Am întâlnit cazuri în care mașina era deja înmatriculată în România și s-a descoperit că este dată în urmărire abia la următorul proprietar. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului ca ea poate să fie declarată furată și după 1-2 ani”, a declarat Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.
În astfel de situații, mașina este sechestrată de poliție iar proprietarului îi va fi foarte greu sau imposibil să își recupereze banii de la vânzător.
Aspectele pe care ar trebui să le aveți în vedere:
– verificați toate actele mașinii pe care doriti să o cumparați. Acestea trebuie sa fie în original, nu copii. Dacă nu vă pricepeți, apelați la un specialist.
– nu cumpărați o mașină care are doar talonul și o singură cheie.
-pentru a fi scutit de neplăceri, verifică dacă seria de caroserie figurează în baza de date a Poliției la rubrica autovehicule furate – http://www.politiaromana.ro/ro/autovehicule-furate.
-pentru un plus de siguranță, ar fi bine să interoghezi și baza de date europeană – http://www.stolencars24.eu/.
-nu plătiți mașina până când proprietarul nu vă dă certificatul de autenticitate emis de RAR. Dacă proprietarul refuză să facă asta, oferiți-vă să plătiți dvs. costurile certificatului și doar dacă mașina este în regulă faceți actele.
– atenție la mașinile cu preț mult mai mic decât piața. Nimeni nu vinde în pierdere, poate fi un semn că mașina are probleme sau este chiar furată( ispita este destul de mare, veți avea un model de lux la jumătate de preț dar trebuie să verificați atent. Țepele cele mai mari acolo se dau).
Potrivit Poliției de Frontieră, printre cele mai scumpe mașini furate anul trecut se numără trei SUV-uri: un Land Rover în valoare de peste 58.000 euro, un BMW X6 în valoare de 50.000 euro și un Audi Q7 în valoare de peste 60.000 de euro.
Hoții au încercat să introducă în țară autovehicule furate pe la toate granițele țării: P.T.F. Petea (județul Satu Mare), P.T.F. Nădlac (județul Arad), P.T.F. Borș (județul Bihor), frontiera cu Republica Moldova, P.T.F. Albița și P.T.F. Sculeni, precum și la granița cu Bulgaria.
InspectorAuto.ro oferă istoricul de kilometri și daune al unei mașini second-hand pe baza seriei de șasiu și are o bază de date de peste 6 milioane de înregistrări; în acest fel cumpărătorul poate să știe concret dacă este pe cale să cumpere o mașină cu kilometri dați înapoi, una care a avut doar avarii minore sau una care a avut daună totală.
Sursa foto: digi24.ro