Jumătate din apelurile românilor la 112 nu reprezintă urgențe

Reprezentanți ai Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) au precizat că operatorii 112 din România au preluat peste 11,3 milioane de apeluri anul trecut, iar aproape jumătate dintre acestea nu au fost urgențe reale, ci apeluri din greșeală, farse, injurii sau solicitări de alt tip de informații.
Ei au precizat că anul trecut, din cele 11.301.881 de apeluri, 51,9% au fost urgențe, în timp ce restul de 48,1% au fost apeluri din greșeală, pentru cazuri care nu erau urgente, solicitări de informații diverse, farse sau apeluri injurioase.

De obicei, cele mai multe apeluri la 112 se fac în jurul orei 19.00, iar cele mai puține, în jurul orei 4.00. Majoritatea apelurilor au fost transferate la Ambulanță (55,4%), Poliție (22,9%) și ISU-SMURD (16,9%).

STS menționează că numărul raportat în 2019 este mai mic cu un milion și jumătate față de cel din 2018.

În România, Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență a fost implementat în anul 2004, fiind administrat de către STS.

Operatorii STS preiau apelurile de la cetățeni, realizează un interviu primar, indexează cazul în funcție de tipologie și îl transferă către dispecerii agențiilor de intervenție responsabile (Pompieri, Ambulanță, Poliție etc.).

Centrul Municipal Integrat pentru Situații de Urgență preia apelurile atât din București, cât și din județul Ilfov. În fiecare județ din țară este operaționalizat câte un centru de preluare a apelurilor de urgență.

Fii social. Împărtășește știrile bune cu prietenii tăi!