Piața auto din România a cunoscut o creștere de 23% în 2018, față de anul anterior, la 130.919 unități, potrivit ACAROM.
În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în decembrie 2018 cifra de 38.702 unități, o scădere de –15.75% față de decembrie 2017, volumul acestora fiind pe întreg anul 2018 la un nivel de 473.616 unități, ceea ce reprezintă o scădere cu – 8.99% față de 2017.
Cele mai vândute autoturisme noi în România în 2018 au fost: DACIA = 36.873 unități (cu o creștere de 23.02% față de 2017), SKODA = 11.148 unități (cu o creștere de 22.32% față de 2017), RENAULT = 10.629 unități (cu o creștere de 37.72% față de 2017), VOLKSWAGEN = 10.060 unități (cu o creștere de 3.19% față de 2017), FORD = 9.681 unități (cu o creștere de 18.93% față de 2017).
Segmentul SUV s-a remarcat la nivelul Uniunii Europene, unde a depășit cota de piață de 30%. România s-a aliniat tendințelor internaționale, astfel că segmentul SUV a atins noi cote record pe piața mașinilor noi, Dacia Duster fiind modelul cu cele mai mari vânzări.
Cota de piață a diesel-ului a scăzut de la 46% la 36% într-un an, mărcile germane premium având cea mai mare pondere a diesel-ului în totalul vânzărilor.
De asemenea, 2018 a fost cel mai bun an pentru mașinile electrice pe plan local, acesta finalizându-se cu peste 500 de înmatriculări. Numărul de stații de încărcare a crescut considerabil, iar înmatriculările de mașini 100% electrice au fost de aproape cinci ori mai mari decât în 2017, conform wall-street.ro.