Cu cele peste peste 517 milioane de euro aprobate, se vor putea construi 6 kilometri de metrou și se vor putea achiziționa 12 garnituri de metrou, cu câte șase vagoane.
Linia de metrou va porni de la stația 1 Mai unde se va rupe de Magistrala M4 Gara de Nord – Străulești și va ajunge în zona Băneasa, stația Tokyo. Informațiile au fost furnizate astăzi, de către comisarul european Corina Crețu, pe o rețea de socializare.
“Mă bucur că am aprobat alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul major Construcția liniei de metrou 6( 1 Mai-Tokyo), care va permite celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului să beneficieze de servicii de transport urban eficiente și moderne.
Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străulești).
Totodată, proiectul prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și centrul comercial Băneasa – acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo -, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane.
Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.
Sper că autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni”, a spus Corina Crețu.