Liana Stanciu – prezentator al unui eveniment caritabil alături de un copil cu autism

Luni, 12 noiembrie, la Hotel Marriott a avut loc cea de-a VI-a ediție Trofeul Generozității, evenimentul caritabil organizat anual de Asociația Help Autism. Pentru al treilea an la rând, gazda serii a fost personalitatea de radio și televiziune, Liana Stanciu. Încă de la prima ediție pe care a prezentat-o, la invitația Help Autism, vedeta a devenit un adevărat ambasador al copiilor cu autism, a rămas alături de cauză, a susținut și promovat campaniile asociației și chiar și-a împrumutat celebra voce pentru spot radio și tv, destinat strângerii de fonduri pentru susținerea programelor de terapie. La această ediție, Liana a avut un coprezentator mai puțin obișnuit, pe David, un copil cu autism, recuperat.


David are acum 9 ani, merge în clasa a doua la o școală obișnuită, are prieteni și este un copil integrat. Povestea lui este însă una diferită. La vârsta de 3 ani, a pierdut brusc tot ce acumulase. A încetat sa mai aibă contact vizual și să se mai exprime, cum o făcea până atunci, au apărut problemele comportamentale și fixațiile alimentare. A fost diagnosticat cu Tulburare de Spectru Autist și, la 5 ani, a ajuns la Help Autism, unde a fost integrat într-un program de terapie zilnică.

Povestea lui David este povestea unei copilării câștigate, o șansă pe care Help Autism dorește să o ofere tuturor celor 500 de copii cu autism pe care îi susține. Trofeul Generozității este evenimentul prin care, an de an, în luna noiembrie, asociația le spune „mulțumesc” celor care sunt aproape de cauza copiilor cu autism, parteneri, companii și voluntari, și strânge fonduri pentru susținerea programelor de terapie.

La această ediție, Liana Stanciu și David, în numele tuturor copiilor și părinților asociației, au oferit cele cinci trofee ale recunoștinței pentru:

Sponsorul anului –  B&B Collection;

Evenimente cu impact social – Legion Run, eveniment organizat de Pandorra Story Style, la care Help Autism a fost cauză socială;

Cel mai recent partener alăturat cauzei – Impact Developer & Contractor;

Voluntarul Help Autism – Echipa UBIS Club pentru inițiativa Contour 100 – trurul României pe bicicletă pentru conștientizarea autismului;

Cel mai implicat partener media – 360Revolution, pentru proiecția Help Autism în cadrul concursului iMapp.

Atmosfera serii a fost completată de momente artistice de excepție. Artista Paula Seling s-a alăturat, în acest an, cauzei copiilor cu autism și a încântat invitații cu talentul său remarcabil, într-un recital încărcat de emoție și energie, deopotrivă. Evenimentul a fost încheiat de o altă voce consacrată, soprana pop opera Ianna Novac.

Mari designeri, artiști plastici și brand-uri de renume au oferit produse și servicii care au ajuns la cei mai generoși oaspeți. Picturi, zboruri cu elicopterul, creații vestimentare sau bijuterii unicat și obiecte de artizanat, dar și obiecte realizate de copiii cu autism și părinții lor, sunt doar câteva dintre produsele scoase la licitație, în fața celor peste 150 de invitați.

Sprijinul oferit de parteneri și sponsori, licitația, tombola și donațiile au adus însemnat, în acest an, 18.000 de euro direcționați către terapia copiilor cu autism.

Organizarea evenimentului de anul acesta a fost posibilă cu susținerea partenerilor Help Autism:JW Marriott, Tema Energy, Marbo Trade. Timbrus, Mouton Cadet, Martini, Transilvania Adventure, Aviația Utilitară București, Cătălin Botezatu, Tinmar, Musette, Design&After, Adore Cakes, Clara Rotescu, Federația Română de Fotbal, Belisarda Jewelry, Aha Print, Bogdana Daradici, Irina Bara.

De 9 ani, Asociația Help Autism luptă pentru ca fiecare copil cu autism din România să aibă șansa la o viață normală. Asociația susține în programe de terapie, în centrele din București și Suceava, prin parteneriatele public-private și la domiciliu, 500 de copii care suferă de Tulburare de Spectru Autist. Costurile lunare pentru terapia unui copil cu acest diagnostic se ridică până la 1000 de euro lunar, costuri nedecontate de stat și greu de susținut de către familii. Tocmai de aceea, implicarea companiilor și a persoanelor fizice, prin sponsorizări și donații, reprezintă singura șansă ca acești copii să aibă parte de terapia care îi poate ajuta să ducă o viață normală. 

Fii social. Împărtășește știrile bune cu prietenii tăi!