Primăria Capitalei propune ca taxiurile să nu fie mai vechi de cinci ani

Primăria Generală a Capitalei a lansat în dezbatere publică un proiect care prevede, printre altele, ca auto­turismele care efectuează transport public în regim de taxi să nu fie mai vechi de cinci ani și să aibă normă de poluare sub euro 5.

Pe 29 ianuarie, Consiliului General al Capitalei urmează să dezbată proiectul Regulamentului cadru pentru organizarea serviciului public de transport în regim de taxi pe teritoriul municipiului Bucureşti.

Unele dintre principalele prevederi se referă la autorizarea şi re-autorizarea taximetriştilor. Astfel, licenţele de taxi se acordă doar pentru cinci ani şi doar pentru autovehiculele cu normă de poluare minimum euro 5.

Licenţele noi se vor acorda pe baza unui punctaj.

Criteriile de departajare pentru obținerea autorizațiilor de taxi vor ține seama de:

a) vechimea autoturismului – 10 puncte pentru o vechime de până la un an; 2 puncte pentru o vechime de 4-5 ani

b) – clasificarea autovehiculului în funcţie de normele de poluare – 20 de puncte pentru autovehicule electrice; 15 puncte pentru hibrid + superior EURO 6; 10 puncte pentru EURO 6; 8 puncte pentru EURO 5

c) – volumul portbagajului util

d) vechimea în ani de când transportatorul a deţinut autorizaţia de taxi

e) echiparea cu instalaţie pentru aer condiţionat

f) gradul de protecţie a pasagerilor, respectiv existenţa airbagurilor

g) efortul investiţional al transportatorului autorizat, definit de modul de deţinere, în proprietate sau leasing

h) dotări suplimentare ale autovehicului, precum dispozitiv GPS, dispozitiv de înregistrare a precizărilor făcute de client, perete despărţitor între conducătorul auto-clienţi.

Obligațiile șoferilor de taxi vor fi următoarele:

– să aibă un comportament civilizat şi preventiv faţă de partenerii de trafic şi organele de control;

– să aibă ţinută îngrijită;

– să nu păstreze ca şi garanţie documentele sau obiectele personale aparţinând clientului;

–  să întreţină aspectul curat şi îngrijit al autovehiculelor, atât în interiorul cât şi în exteriorul acestora;

– să nu execute lucrări de întreţinere şi reparaţii, spălarea şi salubrizarea autovehiculelor în staţiile de aşteptare sau pe domeniul public;

– să nu polueze fonic în staţiile de aşteptare; în timpul executării serviciului de transport persoane în regim de taxi fundalul sonor, muzica sau folosirea altor echipamente cu impact audio-video se va selecta și adapta la cerinţele clientului;

– să nu utilizeze codurile de urgenţă la care răspund taximetriştii. În situaţii critice taximetristul poate transmite apel de urgenţă prin mijloacele specifice de comunicare, aflate în dotarea autovehiculului taxi, către serviciile specializate de intervenţie rapidă;

– să nu folosească un limbaj neadecvat, suburban, care să deranjeze clienţii;

– să pună la dispoziţia clienţilor harta municipiului Bucureşti si indexul străzilor actualizat, pentru consultare;

– să utilizeze numai tarifele vizate de către autoritatea de autorizare, conform listei de tarife ştampilată şi afişată pe bord;

– la solicitare, clienţii vor fi ajutaţi la urcarea şi coborârea din autovehicul, în special persoanele cu dizabilitati, persoanele în vârstă şi femeile gravide;

– să nu refuze transportul persoanei cu dizabilități şi a dispozitivului de mers;

– să nu staţioneze în vederea preluării clienţilor (poziţia LIBER) decât în locurile special amenajate şi semnalizate.

Fii social. Împărtășește știrile bune cu prietenii tăi!