2000 de tineri sunt asteptaţi la Future Makers 2019, program educaţional de antreprenoriat și o competiţie de idei de business pentru viitor, cu premii totale de 20.000 de euro, oferite de Fundaţia Coca-Cola.
Cea de-a doua ediţie Future Makers, proiect implementat de Global Shapers Bucharest Hub și Social Innovation Solutions, sprijină tinerii interesați de antreprenoriat prin ateliere, program de incubare, mentorat, conectare internațională şi finanţare. Cei interesaţi pot înscrie pe www.futuremakers.ro, până pe 2 iunie, o idee de business pe care vor să o dezvolte în 2019.
Potrivit comunicatului de presă al Coca-Cola România, competiţia se adresează tinerilor (18-29 de ani) din București, Ploiești, Craiova, Cluj, Iași, Timisoara, Oradea, Bacău, Roman, Piatra Neamț, Târgoviște, Pitești, Sibiu, Alba Iulia, Tg. Mureș, Constanța, Brașov, Tg.Jiu, Slatina, Baia Mare, Galați, Reșița, Râmnicu Vâlcea și alte centre universitare. Aceştia se vor grupa în ateliere de antreprenoriat, unde vor discuta despre trenduri de viitor și despre cum pot genera idei de business sustenabile. Atelierele se vor desfășura în perioada martie – mai 2019. Pe site-ul Future Makers se găsesc toate datele celor 30 de ateliere din țară.
Timp de 3 luni, programul de incubare va dezvolta 50 de idei finaliste, cu scopul de a le transforma în planuri concrete de business. Echipele din incubator vor fi conectate cu alte startup-uri din reţeaua internaţională a Global Shapers şi vor avea acces la mentori şi antreprenori de succes. La finalul competiţiei, echipele își vor prezenta ideile în fața juriului. Premiile sunt în valoare de 20.000 de euro şi urmăresc să transforme ideile bune de azi în organizaţiile sustenabile de mâine.
“Ştim că o mare parte dintre meseriile actuale probabil vor dispărea, dar credem că tinerii sunt în poziția de a participa la crearea unora noi şi vrem să ii ajutăm. Un studiu pe care l-am realizat în peste 100 de țări din reţeaua Global Shapers în 2017 arată că 78,6% dintre tineri consideră că tehnologia va crea noi locuri de muncă. Pentru cei mai mulţi, antreprenoriatul şi gândirea antreprenorială reprezintă factorii principali pentru dezvoltarea unui tânăr (40%), alături de accesul la internet şi la rețele de socializare”, a spus Oana Țoiu, Co-fondator Social Innovation Solutions.
“Performanța Coca-Cola România a fost întotdeauna generată de o echipă hotărâtă să depășească așteptările într-un mod creativ, căutând soluții, inovând, învățând mereu. Acesta este spiritul antreprenorial: o scânteie care face rotiţele să se învartă și transformă fiecare situație într-o oportunitate. Este şi motivul pentru care am ales să susţinem Programul Future Makers. El completează natural filozofia noastră: suntem și vom fi întotdeauna un susținător puternic al comunităților în care ne desfășurăm activitatea”, a declarat Constantin Bratu, Public Affairs and Communication Manager, Coca-Cola România.